98-220 Zduńska Wola
Tymienice 88A
Poniedziałek (24.01.2022r.)
„Sanki Mateusza” – wysłuchanie i omówienie treści opowiadania. Utrwalenie zasad bezpiecznego korzystania z sanek.
Rodzic czyta treść opowiadania:
,,Sanki Mateusza"
Mateusz dostał na Gwiazdkę sanki. Bardzo się cieszył i nie mógł się doczekać, kiedy będzie mógł je wypróbować. Z niecierpliwością wypatrywał pierwszego śniegu. Wreszcie jest! Pojawił się! Miękki, puszysty, a co najważniejsze – było go dużo!
- Mamo, jestem gotowy! Zobacz, sam się ubrałem! Szybko, mamo! – pospieszał Mateusz mamę, tak jakby się bał, że śnieg zaraz się rozpuści, a on nie zdąży z niego skorzystać.
- No dobrze, synku, już wychodzimy – odrzekła mama, zamykając za sobą drzwi.
Ruszyli w kierunku osiedlowej górki, która szczególnie zimą cieszyła się dużym powodzeniem u dzieci. Górka nie była wysoka. Młodsze dzieci na nią wchodziły najczęściej same, a na dole czekały na nie ich mamy.
- Mamo, patrz! Zjeżdżam! – zawołał z górki Mateusz, usiadł na sankach i w kilka sekund znalazł się na dole, tuż przy mamie.
- Brawo, synku – mama pochwaliła chłopca.
Zjazdów było wiele. Mama zdecydowała, że pora już wracać do domu na obiad.
- Mamusiu, jeszcze tylko ostatni zjazd.
Kiedy Mateusz był już na górze, zwrócił uwagę na starszego chłopca, który właśnie zjechał na sankach…na brzuchu.
,,- Ale fajnie! Chyba spróbuję też tak zjechać. To musi być super” – pomyślał. Spojrzał na dół. Mama ciągle patrzyła i podziwiała jego zjazdy. Pewnie się ucieszy, jak jej syn wykona zjazd na brzuchu.
Jak pomyślał – tak zrobił. Błyskawicznie położył się na sankach, odepchnął rękami.
Mama nie zdążyła zareagować. W połowie zjazdu sanki chłopca przewróciły się wraz z nim, uderzając go mocno w czoło. Na śniegu pojawiła się czerwona plama. Mama natychmiast znalazła się przy synku.
- Mamo, boli, bardzo boli – z oczu Mateusza popłynęły łzy. – To wszystko przez te sanki!
One są jakieś zepsute! – teraz Mateusz płakał już na dobre…
Beata Krysiak
Omówienie treści opowiadania:
Co Mateusz dostał na gwiazdkę?
Gdzie chłopiec poszedł z mamą, jak tylko spadł pierwszy snieg?
Co się stało podczas pobytu na górce? dlaczego doszło do wypadku?
O czym należy pamiętać, aby zabawa na sankach była bezpieczna?
Jak myślicie, co się stało potem?
Zapraszam wszystkie dzieci do znanego i lubianego tańca ,, A ram sam sam" !
https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI
Zajęcie 24.01.2022
Zajęcie popołudniowe
Zabawy ruchowe przy muzyce
Łatwy taniec, którym zachwyci się każde dziecko. Potrzebne będą dla dziecka dwie kredki z nawiniętą i przyklejoną lub przywiązaną wstążką (lub paskiem bibuły) długości ok. pół metra. Nauczyciel (rodzic) pokazuje ruchy do utworu “Zima” Vivaldi (utwór można wysłuchać na stronie youtube), a dzieci naśladują:
Zajęcie 25.01.2022
Zajęcie matematyczne
„Wielkie sprzątanie małego świata” – zabawa matematyczna
Zajęcie popołudniowe
„Co to za zapachy?” – zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu
Pomoce dydaktyczne: słoiczki zapachowe np. perfumy, pudełeczko po kremie, zapachowe zawieszki samochodowe, skórka cytrynowa itp.
Zajęcie ruchowe 26.01.2022
Zestaw zabawy ruchowych
Zajęcie popołudniowe
„Dobry i zły nastrój” – zabawa pantomimiczna
Dziecko za pomocą min pokazuje, jak się czuje. Może naśladować różne miny po n- lu (rodzicu), pokazując radość, smutek, płacz, złość.
__________________________________________________ JĘZYK ANGIELSKI ___________________________________________________
Materiały z języka angielskiego 24.01.2022r. - 28.01.2022r.
Treści edukacyjne z języka angielskiego dla 3-4- latków od 24.01 do 28.01
Temat: Zabawa plastyczna.
I’m a little snowman- jestem małym bałwankiem
Look at me- popatrz na mnie
These are my buttons: one, two, three- to są moje guziki: jeden, dwa, trzy
These are my eyes and this is my nose- to są moje oczy i to jest mój nos
I wear a hat and scarf, brrr it’s cold- mam na sobie kapelusz i szalik, brr jest zimno
Rodzic jest bałwankiem i pokazuje na sobie części ciała i ubrania z piosenki. Dziecko naśladuje nauczyciela (rodzica).
Temat: Piosenka o płatkach śniegu.
Przebieg zajęcia:
Snowflakes, snowflakes dance around – płatki śniegu, płatki śniegu tańczą wkoło
Snowflakes, snowflakes touch the ground- płatki śniegu, płatki śniegu dotykają ziemi
Snowflakes, snowflakes in the air- płatki śniegu, płatki śniegu w powietrzu
Snowflakes, snowflakes everywhere- płatki śniegu, płatki śniegu wszędzie
Dziecko wyobraża sobie, że jest płatkiem śniegu i pokazuje czynności z piosenki.
Cold- zimno
Snow- śnieg
Snowball- kula śnieżna
Snowflake- płatek śniegu
Dziecko powtarza za lektorem słowa związane z zimą. Następnie rodzic wymienia te słowa, a dziecko je powtarza i pokazuje: na słowo cold- udaje, że jest mu zimno, na słówko snow- śnieg dziecko porusza palcami z góry na dół, na słówko snowball- dziecko udaje, że lepi kulę ze śniegu, a na słówko snowflake dziecko się obraca.
Zajęcie muzyczne 27.01.2022
„Tupu, tup po śniegu” – improwizacja ruchowa do słów piosenki
Dzieci kochają zimę i wszelkie jej oznaki. Niecierpliwie czekają na to, aby można już było lepić bałwana. Ale nie wszyscy cieszą się z zimy. Zwierzątka marzną i są głodne… Opowiada o tym zimowa piosenka:
Ref. Tupu, tup po śniegu
Dzeń, dzeń, dzeń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka. /2x
Ref. Tupu, tup…
Ref. Tupu, tup…
N (rodzic) włącza piosenkę (można odtworzyć na stronie youtube). Dziecko słucha piosenki, a później próbuje zilustrować ruchem słowa piosenki. Dzieci znają te piosenkę, bo uczą się jej w przedszkolu. Na stronie youtube można wybrać piosenkę , która będzie zilustrowana ruchowo, a dziecko będzie naśladować pokazywane ruchy lub będzie mogło wymyślać własne ruchy. Miłej zabawyJ))
Zajęcie plastyczne 28.01.2022
„Sporty zimowe” – kolorowanie kredkami lub mazakami
N (rodzic) daje dziecku kartę pracy z wybranym przez siebie sportem zimowym (można pobrać ze strony miastodzieci.pl), dziecko koloruje kredkami lub mazakami. N (rodzic) zwraca uwagę dziecka, aby prawidłowo trzymało kredkę lub mazak, nie wyjeżdżało poza kontur i używało dużej ilości kolorów. Po skończonej pracy dziecko prezentuje i opowiada o swojej pracy i uzasadnia dlaczego wybrało właśnie tę dyscyplinę sportu. Miłej pracyJ))
Potrzebne materiały: karta pracy, kredki lub mazaki
Zajęcie popołudniowe
„Uratujmy kostkę lodu! Przedszkolne laboratorium” – eksperyment
Na stronie youtube można odtworzyć filmik z eksperymentem pod tym samym tytułem!!!
Po obejrzeniu filmiku dziecko pod nadzorem N (rodzica) próbuje przeprowadzić prosty eksperyment z lodem. Po zakończonym eksperymencie wyciąga proste wnioski (sól rozpuszcza lód). Miłego eksperymentowaniaJ))
Potrzebne materiały: plastikowy talerzyk, kostka lodu, nitka, sól
98-220 Zduńska Wola
Tymienice 88A