Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Praca zdalna - grupa młodsza

Poniedziałek (24.01.2022r.)

 

„Sanki Mateusza” – wysłuchanie i omówienie treści opowiadania. Utrwalenie zasad bezpiecznego korzystania z sanek. 

Rodzic czyta treść opowiadania: 

,,Sanki Mateusza"

     Mateusz dostał na Gwiazdkę sanki. Bardzo się cieszył i nie mógł się doczekać, kiedy będzie mógł je wypróbować. Z niecierpliwością wypatrywał pierwszego śniegu. Wreszcie jest! Pojawił się! Miękki, puszysty, a co najważniejsze – było go dużo!  

- Mamo, jestem gotowy! Zobacz, sam się ubrałem! Szybko, mamo! – pospieszał Mateusz mamę, tak jakby się bał, że śnieg zaraz się rozpuści, a on nie zdąży z niego skorzystać.

 - No dobrze, synku, już wychodzimy – odrzekła mama, zamykając za sobą drzwi.

Ruszyli w kierunku osiedlowej górki, która szczególnie zimą cieszyła się dużym powodzeniem u dzieci. Górka nie była wysoka. Młodsze dzieci na nią wchodziły najczęściej same, a na dole czekały na nie ich mamy.

- Mamo, patrz! Zjeżdżam! – zawołał z górki Mateusz, usiadł na sankach i w kilka sekund znalazł się na dole, tuż przy mamie.

- Brawo, synku – mama pochwaliła chłopca.

Zjazdów było wiele. Mama zdecydowała, że pora już wracać do domu na obiad.

- Mamusiu, jeszcze tylko ostatni zjazd.

Kiedy Mateusz był już na górze, zwrócił uwagę na starszego chłopca, który właśnie zjechał na sankach…na brzuchu.

,,- Ale fajnie! Chyba spróbuję też tak zjechać. To musi być super” – pomyślał. Spojrzał na dół. Mama ciągle patrzyła i podziwiała jego zjazdy. Pewnie się ucieszy, jak jej syn wykona zjazd na brzuchu.

Jak pomyślał – tak zrobił. Błyskawicznie położył się na sankach, odepchnął rękami.

Mama nie zdążyła zareagować. W połowie zjazdu sanki chłopca przewróciły się wraz z nim, uderzając go mocno w czoło. Na śniegu pojawiła się czerwona plama. Mama natychmiast znalazła się przy synku.

- Mamo, boli, bardzo boli – z oczu Mateusza popłynęły łzy. – To wszystko przez te sanki!

One są jakieś zepsute! – teraz Mateusz płakał już na dobre…

 

                                                                                  Beata Krysiak                                                                                

 

Omówienie treści opowiadania: 

Co Mateusz dostał na gwiazdkę?

Gdzie chłopiec poszedł z mamą, jak tylko spadł pierwszy snieg?

Co się stało podczas pobytu na górce? dlaczego doszło do wypadku?

O czym należy pamiętać, aby zabawa na sankach była bezpieczna?

Jak myślicie, co się stało potem?

 

Zapraszam wszystkie dzieci do znanego i lubianego tańca ,, A ram sam sam" ! ? 

https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

 

 

 

Zajęcie 24.01.2022

Zajęcie popołudniowe

Zabawy ruchowe przy muzyce

Łatwy taniec, którym zachwyci się każde dziecko. Potrzebne będą dla dziecka dwie kredki z nawiniętą i przyklejoną lub przywiązaną wstążką (lub paskiem bibuły) długości ok. pół metra. Nauczyciel (rodzic) pokazuje ruchy do utworu “Zima” Vivaldi (utwór można wysłuchać na stronie youtube), a dzieci naśladują:

  • bieganie po okręgu na paluszkach (ręce nad głową);
  • zatrzymanie w kole – rączki naprzemiennie w górę i w dół;
  • obroty wokół własnej osi z rękami w górze (przejście w muzyce);
  • bieganie po okręgu na paluszkach (ręce nad głową).

 

 

 

Zajęcie 25.01.2022

Zajęcie matematyczne

„Wielkie sprzątanie małego świata” – zabawa matematyczna

 

  1. N (rodzic) układa na środku dywanu stertę zabawek: samochodów, klocków, piłek, lalek, itp. Ustawia kilka pustych koszy, pojemników i poleca dziecku, by zastanowiło się, w jaki sposób można uporządkować zgromadzone zabawki. Z propozycji składanych przez dziecko wybiera te, które przewidują porządkowanie według rodzaju zabawek (samochody, lalki itd.), kolorów (czerwone, zielone, czarne itd.), wielkości (małe, duże, średnie), surowca użytego do produkcji (plastik, metal, drewno). Następnie dziecko segreguje zabawki do koszy według kryterium, potem wraz z N (rodzicem) oceniają dokładność wykonanego zadania. Na zakończenie dzieci odkładają zabawki na miejsce.

Zajęcie popołudniowe

„Co to za zapachy?” – zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu

Pomoce dydaktyczne: słoiczki zapachowe np. perfumy, pudełeczko po kremie, zapachowe zawieszki samochodowe, skórka cytrynowa itp.

 

 

Zajęcie ruchowe 26.01.2022

Zestaw zabawy ruchowych

  • Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy - Jedna osoba to Baba Jaga. Stoi tyłem do pozostałych i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie dzieci szybko biegną w jej stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Kto nie zdołał się zatrzymać w bezruchu, wraca na start, kto dotknie Baby Jagi, ten zajmuje jej miejsce.
  • Kolory - Dziecko, które na początku poprowadzi zabawę, trzyma piłkę. Pozostali (rodzice, rodzeństwo) siadają w szeregu naprzeciw niego. Prowadzący rzuca piłkę po kolei do każdego kolegi, wymieniając przy tym różne kolory. Dzieci łapią i odrzucają piłkę. Nie można jej złapać, gdy rzucający piłkę powie „czarny!”. Zmiana z prowadzącym następuje, gdy ktoś złapie piłkę, mimo że padło hasło „czarny!”.
  • Balonik - „Baloniku mój malutki, rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę, no i... bach!”. To świetna zabawa, uwielbiana przez maluchy obojga płci.
  • Stoi różyczka, Stary niedźwiedź - kolejna zabawa dla najmłodszych dzieci, która cieszy od wielu pokoleń. Śpiewajcie piosenkę i bawcie się!

Zajęcie popołudniowe

„Dobry i zły nastrój” – zabawa pantomimiczna

Dziecko za pomocą min pokazuje, jak się czuje. Może naśladować różne miny po n- lu (rodzicu), pokazując  radość, smutek, płacz, złość.

 

 

__________________________________________________              JĘZYK ANGIELSKI             ___________________________________________________

Materiały z języka angielskiego 24.01.2022r. - 28.01.2022r.

 

Treści edukacyjne z języka angielskiego dla 3-4- latków od 24.01 do 28.01

 

Temat: Zabawa plastyczna.

  1. Rodzic wita się z dzieckiem mówiąc, hello, dziecko wita się z rodzicem mówiąc także hello.
  2. Rodzic powtarza z dzieckiem słowa piosenki o bałwanku. Piosenka dostępna jest pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=FczqntFwb6k. Słowa piosenki:

I’m a little snowman- jestem małym bałwankiem

Look at me- popatrz na mnie

These are my buttons: one, two, three- to są moje guziki: jeden, dwa, trzy

These are my eyes and this is my nose- to są moje oczy i to jest mój nos

I wear a hat and scarf, brrr it’s cold- mam na sobie kapelusz i szalik, brr jest zimno

Rodzic jest bałwankiem i pokazuje na sobie części ciała i ubrania z piosenki. Dziecko naśladuje nauczyciela (rodzica).

  1. Rodzic drukuje kolorowankę https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-zima/wesoly-balwanek-kolorowanka-dla-dziecka/balwanek-usmiechniety-kolorowanka-do-druku/. Dziecko bierze udział w zabawie plastycznej kolorując rysunek bałwanka.
  2. Rodzic żegna się z dzieckiem mówiąc goodbye, dziecko żegna się z rodzicem mówiąc także goodbye.

 

Temat: Piosenka o płatkach śniegu.

 

Przebieg zajęcia:

  1. Rodzic wita się z dzieckiem mówiąc hello, dziecko wita się z rodzicem mówiąc także hello.
  2. Rodzic powtarza z dzieckiem słowa piosenki o płatkach śniegu. Piosenka dostępna  jest na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=TDJIhayM9dw. Słowa piosenki:

Snowflakes, snowflakes dance around – płatki śniegu, płatki śniegu tańczą wkoło

Snowflakes, snowflakes touch the ground- płatki śniegu, płatki śniegu dotykają ziemi

Snowflakes, snowflakes in the air- płatki śniegu, płatki śniegu w powietrzu

Snowflakes, snowflakes everywhere- płatki śniegu, płatki śniegu wszędzie

Dziecko wyobraża sobie, że jest płatkiem śniegu i pokazuje czynności z piosenki.

  1. Następnie rodzic otwiera stronę: https://www.anglomaniacy.pl/winterDictionary.htm. Na stronie tej znajduje się słownik z wyrazami związanymi z zimą. Rodzic klika w obrazki przedstawiające:

Cold- zimno

Snow- śnieg

Snowball- kula śnieżna

Snowflake- płatek śniegu

Dziecko powtarza za lektorem słowa związane z zimą. Następnie rodzic wymienia te słowa, a dziecko je powtarza i pokazuje: na słowo cold- udaje, że jest mu zimno, na słówko snow- śnieg dziecko porusza palcami z góry na dół, na słówko snowball- dziecko udaje, że lepi kulę ze śniegu, a na słówko snowflake dziecko się obraca.

  1. Rodzic żegna się z dzieckiem mówiąc goodbye, dziecko żegna się z rodzicem mówiąc także goodbye.

 

 

Zajęcie muzyczne  27.01.2022

„Tupu, tup po śniegu” – improwizacja ruchowa do słów piosenki

Dzieci kochają zimę i wszelkie jej oznaki. Niecierpliwie czekają na to, aby można już było lepić bałwana. Ale nie wszyscy cieszą się z zimy. Zwierzątka marzną i są głodne… Opowiada o tym zimowa piosenka:

  1. Przyszła zima biała,
    śniegu nasypała
    Zamroziła wodę,
    staw pokryła lodem

Ref. Tupu, tup po śniegu
Dzeń, dzeń, dzeń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka. /2x

  1. Kraczą głośno wrony
    Marzną nam ogony
    mamy pusto w brzuszku
    dajcie nam okruszków.

Ref. Tupu, tup…

  1. Ciepłe rękawiczki
    i wełniany szalik,
    białej, mroźnej zimy,
    nie boję się wcale.

Ref. Tupu, tup…

N (rodzic) włącza piosenkę (można odtworzyć na stronie youtube). Dziecko słucha piosenki, a później próbuje zilustrować ruchem słowa piosenki. Dzieci znają te piosenkę, bo uczą się jej w przedszkolu. Na stronie youtube można wybrać piosenkę , która będzie zilustrowana ruchowo, a dziecko będzie naśladować pokazywane ruchy lub będzie mogło wymyślać własne ruchy. Miłej zabawyJ))

 

 

Zajęcie plastyczne  28.01.2022

„Sporty zimowe” – kolorowanie kredkami lub mazakami

N (rodzic) daje dziecku kartę pracy z wybranym przez siebie  sportem zimowym (można pobrać ze strony miastodzieci.pl), dziecko koloruje kredkami lub mazakami. N (rodzic) zwraca uwagę dziecka, aby prawidłowo trzymało kredkę lub mazak, nie wyjeżdżało poza kontur i używało dużej ilości kolorów. Po skończonej pracy dziecko prezentuje i opowiada o swojej pracy i uzasadnia dlaczego wybrało właśnie tę dyscyplinę sportu. Miłej pracyJ))

Potrzebne materiały: karta pracy, kredki lub mazaki

 

Zajęcie popołudniowe

„Uratujmy kostkę lodu! Przedszkolne laboratorium” – eksperyment

Na stronie youtube można odtworzyć filmik z eksperymentem pod tym samym tytułem!!!

Po obejrzeniu filmiku dziecko pod nadzorem N (rodzica) próbuje przeprowadzić prosty eksperyment z lodem. Po zakończonym eksperymencie wyciąga proste wnioski (sól rozpuszcza lód). Miłego eksperymentowaniaJ))

Potrzebne materiały: plastikowy talerzyk, kostka lodu, nitka, sól

 

 

 

Data dodania: 2022-01-24 13:07:39
Data edycji: 2022-01-27 13:14:48
Ilość wyświetleń: 231
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook